Det er fortsatt liv i oss selv om det ikke ser slik ut på bloggen vår! Travelt å være pensjonist, bruker litt lenger tid til det meste og så dukker det stadig vekk opp ting som vi hiver oss på.

Pål og familien dro hjem i slutten av juli og da tok vi gamle en ukes seilas rundt omkring i nærområdet her. Vi dro dit vinden tok oss, så det ble litt her og der og nye vakre steder ble oppdaget. Grekerbua leidde vi ut til en hyggelig Stavanger-familie som storkoste seg her og vil gjerne komme tilbake neste år. Første uken i august dro vi til Norge. Kjørte bil til Thessaloniki og Ryan til Rygge. Krysser fingrer for at denne flyplassen har liv laga, vi trenger den! Heia Rygge!
Egentlig deilig å komme hjem til regnet, sove uten aircondition med åpent vindu, plukke bær i skogen og møte gode venner. Grunnen til hjemreisen var familietreffet på Sande i Svelgen. Nærmere 50 familiemedlemmer samlet seg på «lada» til grill og prat. Kjempekjekt og treffes, vi er spredd over alt og nå når mamma er borte, er samlingspunktet vårt også borte. Hun ville nok likt dette.

Tilbake i Hellas 19. august og da var det bare å vaske sengetøy og ta imot nye gjester i bua. Forrige mandag kom Vigdis og Jarle, Tordis og Thor Arne. Uka startet med litt regn, men så kom sola og den er her fortsatt. Rundt 30 grader. Helsa sviktet litt på et par av de besøkende, men et par båtturer fikk vi til. Når rygg og ben ikke fungerer, blir det vanskelig i bakkene her i Parga. Men heldigvis har vi restaurant Sakis like rundt hjørnet og flere andre spisesteder like i nærheten. Ouzoen kan jo nytes fra terrassen her i Grekerbua med flott utsikt over hele Parga og med gode historier og vitser fra Thor Arne, da går jo uka fort. Vigdis fikk sin etterlengtede lammeskank siste kvelden før hun reiste og da var alt i boks! Båtturen vår gikk som vanlig en tur til Anti Paxos med bading og lunsj i Gaia på Paxos. En dag tok vi med lunsj og hadde badetur til Two Rocks Bay.

I går dro gjestene og nå er det stille i bua til neste besøkende som kommer mandag. smiley

Familietreffet – her er verten Per og nevø Ingebjørn på låvebrua, tykk skodde siger innover ….
Ungdomsgjengen på familietreffet
Sylvi og Ida har det i allfall morsomt – glade jenter!

Tante Ida og Gustav på vei hjem til Hamar
Frokost på Nesbø
Gregers sin første skoledag 18.08.2016 – fine gutten!
Båttur til Two Rocks Bay – gresk salat
Siste dagen i Parga for disse besøkende – lunsj på Three Plane Trees

Vitsemakeren Thor Arne har tatt med seg strikketøy på restaurant …..